четвер, 18 травня 2023 р.

День вишиванки - 2023

 

Сьогодні День вишиванки не тільки національне свято, а всесвітнє.  У цей день одягають вишиванку не лише українці, але й наші друзі в різних куточках світу, які підтримують Україну. День вишиванки – свято, покликане сприяти єдності й процвітанню українського народу. Відзначається в третій четвер травня. Цього року День вишиванки припадає на 18 травня. Вишиванка є символом краси, здоров'я і щасливої долі. Її вважають оберегом української нації. Вишита сорочка символізує сімейні цінності – пам'ять роду, вірність і любов. 

Вишиванка – символ України,

Кожної великої родини,

Нашої історії та мови

Залюбки вдягаємо її знову.

В бібліотеці читачі знайомились з книгами про вишиванку, а також власноруч вишитими роботами бібліотекаря Алли Дружицької на виставці Ай-стопер "Світ краси української вишивки". 

 


Працівники долучились до флешмобу "Одягни вишиванку"
 




Для молодших читайликів презентуємо підбірку віршів про День вишиванки українських поетів, легенди та пісні про вишиванку

День вишиванки

День вишиванки. Це великий день,

Бо люди згадують сім’ю, родину.

Як шила мати і вела пісень,

Сорочку гарну вишивала сину.

Лягав собі узор на полотні,

А мати шила і думки вплітала.

Так долю вишивала день при дні,

Щоб добра доля сина не минала.

А як же вишивала рушники

І дарувала дітям на дорогу…

Щоб діти подолали всі шляхи

Й верталися до рідного порогу.

В тих вишиванках думи і пісні,

Про щастя мрії, туга за синами,

Тривога вічна, гарні дні ясні,

До Бога звернення — молитва мами.

Надія Красоткіна

На свята уся сім'я

Мама, тато й навіть я,

Вишиванки одягаєм

В центрі міста ми гуляєм.

Хай всі знають, що родина

Любить неньку-Україну!


Синьо-жовта стрічка

В мене у волоссі.

Я хоч ще маленька

Та заплітаю коси.

Одягаю вишиванку

Та іду в садочок зранку.

Плаття-вишиванку

Одягаю радо,

Буду в ній сьогодні

з друзями гуляти.

Мені личить унікальний

Одяг наш національний!

Я вишию сорочку

Я вишию сорочку кольорову

Й по білім світі гордо в ній піду.

У ній зустріну пору світанкову

І щастя світле я у ній знайду.

Я – українець! Дуже гордий з цього.

Несу у світ традиції свої

Для себе в Бога не прошу нічого,

Все в мене є: і гори, і гаї,

Поля родючі, повноводні ріки,

Озера сині, чисті небеса...

Я син землі від роду і навіки,

В краю, де поруч казка і краса.

Я – українець з щедрою душею,

На вишитому рушникові хліб несу.

Горджуся Україною своєю

І в серці бережу її красу,

Історію, традицію і пісню,

Й правдиве слово-думу Кобзаря...

То ж вишиванку я до серця тисну

І вірю, що зійде моя зоря.

Надія Красоткіна

Вишивала мама

Мама вишила мені

Квітами сорочку.

Квіти гарні, весняні:

– На, вдягай, синочку!

В нитці – сонце золоте,

Пелюстки багряні,

Ласка мамина цвіте

В тому вишиванні.

Вишиваночку візьму,

Швидко одягнуся,

Підійду і обніму

Я свою матусю.

Вадим Крищенко

легенда про вишиванку

Щоб вишиваночку вдягати,

Вагомий привід нам не треба мати.

Її ми хочемо носити кожен день,

Співать народних в ній пісень!

 


Саморобки сорочки-вишиваночки
   
 Одягнімо, друже, вишиванки
Одягнімо, друже, вишиванки –
Наш чарівний український стрій.
Не для когось, не для забаганки,
А для себе, вірний друже мій.

Одягнімо вишиванки, друже,
Як одвічний предків талісман.
Хай не буде серед нас байдужих
І один в нас буде отаман.

Одягнімо в свята і неділі,
В будень, за потреби, одягнім
І відчуєм – вороги безсилі
Зруйнувати український дім.

Одягнімо вишиванки, друже,
Хай побачить українців світ –
Молодих, відважних, дужих,
У єднанні на багато літ.
Автор: Василь Дерій


Вона всім українцям до лиця –
Вигадливо-пастельна чи барвиста…
Дівчатам милим, хлопцям-молодцям.
Довершена, принадна, промениста!

Не всім під силу праця – вишиття.
Хвала рукам і шана за терпіння…
Бо з молитов, гадок про майбуття
Прийшло у світ незвичне це творіння!

Символіка, що йшла через роки,
Щоб стати добрим оберегом-спадком.
Оте тепло дбайливої руки,
Що гріє сивочубого й малятка.

Її шануймо всюди й повсякчас.
У горі й радості, в блаженстві й лихолітті,
Бо вишиванка всіх єднає нас,
Вкраїнців, що розкидані по світі!
Автор: Оксана Сметаню

Немає коментарів:

Дописати коментар